۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۷۴۳۹
آیت الله حسینی اشکوری:

نقشه دشمن راببینیم و خلاف آن عمل کنیم|بامفاسد‌اقتصادی مقابله قاطع شود +فیلم

نقشه دشمن راببینیم و خلاف آن عمل کنیم|بامفاسد‌اقتصادی مقابله قاطع شود +فیلم
نماینده خبرگان، وضعیت اقتصادی کشور را نامطلوب خواند و تأکید کرد که سست عنصری در مسیر انقلاب و مقابله با دشمن بی اعتنایی به انقلاب و نظام و خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید علی حسینی اشکوری استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه با بیان این که دین و به ویژه مذهب تشیع سیاسی به معنای جامع کلمه است، گفت: دین به عنوان برنامه زندگی که مدیریت فرد و جامعه هم بخشی از آن است کاملا سیاسی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انبیاء هم نوعا همین طور بودند، هرچند برخی از آنها فقط جنبه تبلیغ و ابلاغ رسالت داشتند و جنبه عملی کمتری داشتند ولی بالاخره دین ادیان بزرگ آسمانی به ویژه اسلام یک دین جامع و کامل از همه ابعاد است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: شما ببینید مثلا مدیریت انسان به این شکل به معنای واسعش از آغاز شریعت اسلام تا به امروز، وجود داشته یا مثلا این که در زمان غیبت امام معصوم، غیر معصوم هم حق تصدی دارد، بحث دیگری است که نشان می دهد اسلام به حکومت و سیاست عنایت داشته است.

وی دین اسلام را دینی اجتماعی و متوجه ابعاد مختلف خانواده و جامعه دانست و ابراز داشت: اسلام یک دین فردی صرف نیست، بلکه در مورد مسائل مربوط به جامعه نیز سخن دارد، چون سنگ بنای فکر و اندیشه و جهان بینی ما از همین جا شروع می‌ شود؛ وقتی به سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و سنت ایشان و اقدامات عملی ایشان مراجعه می‌ کنیم می‌ بینیم ایشان نسبت به احکام قرآن یک مدیریت کامل در همان زمان داشتند و کار و برنامه و تبلیغ ایشان صرف عبودیت تنها نسبت به خدا نبود.

آیت الله حسینی اشکوری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد زندگی بسته به مقتضیات حکومت آن دوران دخالت داشتند، این بسیار مسأله مهمی است که دین اسلام یک شریعت فردی نیست و شما در باب زکات و حج و حدود و قصاص و امثال آن این مسأله را مشاهده می‌ کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی اسلام به عنوان دینی که به همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان وارد می شود، عنوان داشت: اسلام برای کودکی که هنوز متولد نشده تا زمانی که بزرگ می‌ شود و مسؤولیت شخصی و اجتماعی پیدا می‌ کند و حتی بعد از مرگ او برنامه دارد و برای او حقوق و وظایفی را معین می‌ کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که بحث انتخاب جانشین توسط پیامبر نیز یک بحث کاملا حکومتی، سیاسی و اصل اساسی در اسلام است، گفت: هرچند بعد از پیامبر به بهانه های واهی نگذاشتند که حکومت به دست امیرالمؤمنین(ع) برسد و مسیر حق را منحرف کردند، ولی به هرحال این کار پیامبر یقینا در راستای سیاست بود.

وی افزود: حکومت در اسلام بحث تخت و تاج و مسائل این چنینی نیست، بلکه مسؤولیت امام این است که جلوی انحرافات جامعه را بگیرد، بنابراین کسی که در رأس قرار می‌ گیرد باید عالم و دانا و قدرتمند باشد؛ اما مشاهده می کنید کسانی که قدرت را به دست گرفتند که آگاهی لازم را از نظر احکام و تشخیص موضوعات نداشتند و از آن طرف هیچ نقشی هم نمی خواستند به امیرمؤمنان(ع) بدهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: آنها امیرالمؤمنین(ع) را وادار کردند که در مدینه نماند چون وجود و قابلیت و ظرفیت ایشان موجب جمع شدن افراد در اطراف حضرت می‌ شد، به همین جهت از حضور امیرالمؤمنین(ع) در مدینه وحشت داشتند و به ایشان گفتند که برو دنبال کشاورزی و حکومت و سیاست را رها کن! حضرت هم مشغول آباد کردن زمین ها شدند ولی وقتی در مسائل مختلف دین و دنیا گیر می‌ افتادند دوباره سراغ ایشان می‌ رفتند.

وی با اشاره به مظلومیت حضرت علی(ع) و عدم توجه مسلمانان آن روز به سخن پیامبر در روز غدیر گفت: این اوج مظلومیت است برای کسی که در راه اسلام تا این حد جانفشانی کرده و خدمات زیادی ارائه کرده است به این درجه برسد که نگذارند در امور دین و دنیا و حکومت دخالتی داشته باشند.

آیت الله حسینی اشکوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین مسائل کشور و منطقه ضمن تشریح وضعیت نامطلوب کشور از نظر اقتصادی عنوان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی، مشکلات جمهوری اسلامی در برهه اخیر شدید و جنگ اقتصادی تمام عیار است، مشکلاتی که از ناحیه دشمنان و آمریکا بر ما تحمیل شده است زیاد شده و آنها از این راه می‌ خواهد ما را از پا دربیاورند، البته باید دانست کار دشمن دشمنی کردن از هر مسیری است و اگر خلاف این رویه عمل کند تعجب است، اما ما در این عرصه ما نیز وظایفی داریم.

وی تأکید کرد: تسلیم شدن و وادادن که کار درستی نیست چون اگر بخواهیم تسلیم بشویم باید بگوییم انقلاب و نظام اسلامی و خون شهدا همه بیهوده بوده است، بنابراین سست عنصری، پاسخی برابر خدا و اهل بیت(ع) و شهدا و نسل های آینده نخواهد گذاشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که راه درست در این مسیر استقامت است، گفت: استقامت به معنای ایستادن و شعار دادن نیست، بلکه باید نقشه دشمن را دید و خلاف آن عمل کرد، اگر چه گاهی ما در راستای خواسته دشمن خواه یا ناخواه حرکت کرده ایم؛ خواسته دشمن ایران هراسی، اسلام هراسی و به جان هم انداختن مسلمان ها است هرچند متمایل به جنگ هم نباشد.

وی افزود: دشمن از اختلافی که بین ما و کشورهای مسلمان ایجاد کرده نهایت بهره را می‌ برد و یکی از خواسته های آنها فروش اسلحه و چپاول ثروت های ملت های مسلمان است که در این عرصه توفیقات زیادی هم داشته اند؛ در سابق قدرت ها، کشورهای عربی و اسلامی را چپاول می‌ کردند به بهانه اسرائیل که می‌ خواهند جلوی این رژیم را بگیرند ولی بعد از انقلاب اسلامی اسرائیل را کنار گذاشته و سراغ ایران آمده اند و نسبت به ایران، هراس ایجاد کرده اند همچنانکه می‌ بینید امروز هیچ حساسیتی نسبت به اسرائیل در کشورهای عربی و اسلامی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم آمریکا را دولتی خونخوار و بی توجه به حقوق انسانی دانست و عنوان کرد: آمریکا حاضر است به خاطر منافع اقتصادی به مردم عادی نیز اسلحه بفروشد، بنابراین آنها به ملت خودشان رحم نمی کنند چه برسد به ملت های مسلمان و کشورهای دیگر، البته باید همین طور نسبت به اروپا هم خوش بین نباشیم چراکه آنها نیز غالبا منافع خودشان را در نظر می گیرند.

آیت الله حسینی اشکوری با اشاره به این که باید جلوی فساد اقتصادی در کشور گرفته شود، تصریح کرد: این کار لازم است ولی این نباید به معنای از بین بردن کارخانه ها و مراکز تولیدی اقتصادی باشد، باید مواظب بود به اسم کارهای انقلابی باعث ایجاد یأس و ممانعت از سرمایه گذاری در ایران نشویم چون اگر اعتبار و اعتماد مردم از بین برود هیچ فرد ایرانی چه برسد به خارجی، جرأت سرمایه گذاری نخواهد داشت./1330/پ201/ق

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات